Wiele klubów fitness chcąc uatrakcyjnić ofertę, wyjść na przeciw i dodatkowo pokazać markę organizuje w klubach różnego rodzaju akcje lojalnościowe. Są sieci klubów fitness, które prowadzą kampanie pokazujące metamorfozy klubowiczów. W ostatnim czasie moją uwagę przykuła akcja #SpojrzDobrze organizowana przez Xtreme Fitness Gyms. Teoretycznie porusza kwestie metamorfozy, ale zmiana fizyczna nie jest tutaj głównym celem. O ciekawych działaniach marketingowych firmy, idei oraz nietuzinkowych pomysłach rozmawiamy z Pauliną Pietraszewską – Operations Managerem Xtreme Fitness Gyms

Pani Paulino, w ostatnim czasie moją uwagę zwróciła akcja #SpójrzDobrze. Czy mogłaby Pani przybliżyć naszym czytelnikom na czym ona polega?

Spójrz dobrze to projekt bardzo bliski mojemu sercu. Kampania, która ma celu pokazać świat i otaczającą nas rzeczywistość oczami osób, które na jakimś etapie borykania się ze swoimi problemami zmieniły swoje życie. Dawniej zapatrzeni we własną niemoc – dziś nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Zagonieni i pochłonięci pracą – dziś w zabieganym świecie dostrzegają samych siebie, mając świadomość, że silne „ja” jest motorem napędowym dla całej reszty. Wstydliwi, przygnębieni, zmęczeni psychicznie – uwierzyli w siebie. Postawili sobie cel. Odnaleźli własne pasje. Zapragnęli udowodnić sobie i światu, że warto walczyć o spełnienie marzeń. Bo trzeba o nie walczyć – osobiście jestem tego najlepszym przykładem ponieważ sama doświadczyłam dramatu, który paradoksalnie był początkiem mojej kariery zawodowej. Spójrz dobrze teraz na to, co wcześniej sprawiało wrażenie nieosiągalnego. Spójrz dobrze na życie, które dawniej bezcelowe – dziś okazuje się być fascynujące. Spójrz dobrze na siebie – tego samego sceptyka, który dzisiaj udowadnia sobie i światu, ŻE SIĘ DA!

Paulina Pietraszewska – Operations Manager Xtreme Fitness Gyms

Kim są bohaterzy akcji #SpójrzDobrze?

Ambasadorami akcji są 4 wspaniałe osoby, które choć bardzo różnią się od siebie, mają wspólny cel – zadbać o własne zdrowie, a przy tym dobrze wyglądać i świetnie się czuć. Paulina to pełnoetatowa mama, dla której chcieć znaczy móc. Marcin – zawodowo zawsze na pełnych obrotach, postanowił zmienić swoje życie. Przemiana Natalii zaowocowała zarówno w życiu osobistym, jak zawodowym, a Kuba doświadczony przez życie trenuje nie tylko ciało, ale przede wszystkim siłę swojego charakteru.

Bohaterem akcji może stać się każdy kto zapragnie podjąć wyzwanie i postawi sobie cel – spojrzeć dobrze na siebie, własne życie i otaczającą rzeczywistość. Każdy kto odważy się popracować nad własnym ciałem i siłą charakteru. Kluczowe znaczenie ma tutaj aktywność fizyczna. Opisujemy zarówno historie osób, które zaczynają swoją drogę jak tych, które już przeszły swoją przemianę i chcą pochwalić się nią innym, motywując tym samym do działania. Wystarczy opisać swój plan działania i emocje związane z chęcią osiągnięcia wymarzonej sylwetki lub opowiedzieć jak zmieniło się ciało i życie po metamorfozie, dołączyć zdjęcia i wysłać do nas w wiadomości prywatnej za pośrednictwem facebooka.

Patrząc na trend rozwoju w branży fitness, aktywność fizyczna staje się powoli stylem życia. Ludzie chodzą do klubu żeby czuć się dobrze, niekoniecznie żeby schudnąć. Czy z tego właśnie względu podczas metamorfoz pokazujecie zmianę w psychice bohaterów?

Tak – według mnie to właśnie zmiana myślenia odgrywa tutaj pierwsze skrzypce. Sama kiedyś zaczynałam i wiem jak to jest kiedy przychodzi się do nowego miejsca pełnego ludzi po raz pierwszy. Wiem też co dzieje się w głowie człowieka, który skupiony jest na swoich niedoskonałościach lub z jakiegoś powodu boi się zacząć. Już pierwszy krok i pierwsza wizyta na siłowni wiąże się zatem z przełamaniem barier i znalezieniem się poza strefą własnego komfortu.

Początki są najcięższe, ale kiedy po raz pierwszy, drugi i trzeci uda Ci się pokonać własną słabość, to każdy kolejny problem przybiera już formę wyzwania. Zwalczenie tego problemu sprawia ogromną satysfakcję i utwierdza Cię w przekonaniu, że nie tylko jesteś wart zmiany, którą chcesz sobie zafundować ale przede wszystkim, że potrafisz tej zmiany samodzielnie dokonać. Nie każdy kto chodzi do klubu fitness musi wyglądać jak gwiazda, ważne by czuć się jak gwiazda i małymi krokami dochodzić do wielkich rzeczy.

Na jakiej zasadzie można dostać się do programu? Co jest oferowane uczestnikom?

Tak jak wspomniałam wcześniej bohaterem akcji może stać się każdy kto najzwyczajniej w świecie zapragnie zmiany. Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego wywiadu zdecyduje się na nią zdecydowana większość (śmiech) . Dodatkowo akcji towarzyszy konkurs, w którym do wygrania jest roczny karnet ważny we wszystkich klubach Xtreme Fitness Gyms na terenie całej Polski. Głównym przesłaniem jest tutaj oczywiście ukazanie aktywności choć niekoniecznie tej związanej z siłownią. Jeśli formą aktywności jest dla Ciebie co sobotnie sprzątanie czy spacer z psem – pokaż to na zdjęciu czy filmiku i wrzuć je w social media – chcemy, aby szanse były wyrównane. Szczegóły akcji znajdują się na naszej stronie internetowej. Gorąco zachęcam do zapoznania się z zasadami ponieważ gra warta jest świeczki.

W ostatnim czasie śledzę intensywnie działania marketingowe Xtreme Fitness Gyms – macie bardzo wiele trafnych pomysłów. Skąd czerpiecie inspirację?

Zewsząd. Mój zespół to grupa bardzo kreatywnych ludzi, a mi osobiście samo tworzenie planu marketingowego oraz późniejsza jego egzekucja sprawiają niesamowitą frajdę. Mówi się, że siła drzemie w nas samych, ale w firmie siłą napędzającą jej sukces jest skuteczny marketing. Związany jest on nie tylko z kreatywnością, ale również z wiedzą o zarządzeniu, oraz umiejętnością analitycznego i strategicznego myślenia. Działań marketingowych nie można sprowadzać wyłącznie do działań wspierających wysiłki sprzedażowe i kształtowania produktu  Wykracza on znacznie poza te granice.

Jako odbiorcy widzimy gotowy produkt, a co dzieje się za kulisami w marketingu Xtreme Fitness Gyms? Obserwując Państwa działania, obstawiam, że dzieje się tam naprawdę sporo.

To prawda – będąc odbiorcą nie mamy świadomości jak wiele procesów towarzyszy jednemu, wydawać by się mogło, błahemu tematowi, a tutaj każdy najmniejszy detal ma znaczenie. Nad tym „prostym” widocznym okiem odbiorcy projektem, pracuje sztab ludzi od copywriterów, przez grafików, asystentów, e-marketerów, operatorów kamery aż po managerów. To niesamowite i niewyobrażalne jak dany projekt ewoluuje na poszczególnych etapach jego tworzenia. Bardzo lubię tłumaczyć to na przykładzie video, w których niejednokrotnie sama uczestniczę. Będąc widzem widzimy klip i oceniamy – „fajny” lub „głupi” natomiast prace nad nim zaczynają się już na etapie castingów. Każdy klip ma swój scenariusz, decydujemy kto odegra określone role, pracujemy z tymi osobami, oswajamy je z kamerą – bo przecież nie są to aktorzy. Modyfikujemy, ulepszamy, powtarzamy – również wtedy, pracujemy z nimi nad pewnością siebie. Przygotowujemy promocję, trailery i grafiki reklamowe. Kolejno montażysta skleja wszystko w spójną całość, dodaje efekty i dopiero wtedy efekt jest WOW.

Pani Paulino, czy mogłaby Pani zdradzić jakiej kolejnej ciekawej akcji mogą wypatrywać potencjalni klubowicze?

Tego zdradzić nie mogę. Powiem krótko i zwięźle – będzie się działo.

W takim razie czekamy z niecierpliwością. Dziękuję za rozmowę  🙂